شقاق چیست و راه های درمان شقاق

به پاره و زخمی شدن کناره های مقعد شقاق یا همان فیشر گفته می شود.

شقاق چیست و راه های درمان شقاق

به پاره و زخمی شدن کناره های مقعد شقاق یا همان فیشر گفته می شود.

هزینه لیزر زگیل تناسلی چقدر است؟

علت ایجاد زگیل تناسلی در زنان و مردان عمدتا به دلیل انتقال ویروس اچ پی وی HPV در بدن از بیمار به فرد سالم است اما ممکن است به دلیل عواملی مانند عفونت های باکتریایی، ویروسی، قارچی، ترشحات غیرطبیعی، تغییرات هورمونی، ضعف سیستم ایمنی، تغییرات در رفتار جنسی و یا استفاده از دستگاه های تنفسی مصنوعی نیز ایجاد شود.

ویروس اچ پی وی hpv عموما به دلیل داشتن رابطه جنسی یا تماس با ناحیه تناسلی فرد مریض منتقل می شود و بسیاری از افراد از وجود آن در بدن خود بی اطلاع هستند. به همین دلیل خانم ها و آقایانی که از نظر جنسی فعال هستند، باید سالانه آزمایش های تشخیص بیماری های مقاربتی را انجام دهند.

هزینه لیزر زگیل تناسلی بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله:

  • محل واقع شده کلینیک
  • تجهیزات استفاده شده
  • مدت زمان درمان
  • تعداد جلسات درمان
  • شدت و اندازه زگیل تناسلی و سایر عوامل مرتبط با درمان.
  • محل ایجاد شده زگیل ها که عموما اگر در قسمت های داخلی اندام تناسلی باشند، بیشتر است.

برای اطلاع دقیق تر، بهتر است با پزشک انتخابی خود مشورت کرده و هزینه درمان را با او بررسی کنید.

⚡ در سال ۱۴۰۲ طبق تعرفه سازمان بهداشت و درمان، هزینه لیزر زگیل تناسلی به ازای هر یک عدد زائده از ۳۰۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان متغیر است. ممکن است تعرفه هر مرکز درمانی که به آن مراجعه می کنید، نسبت به موقعیت آن کمی فرق داشته باشد. ❌

درمان زگیل تناسلی با لیزر چگونه است؟

لیزر زگیل تناسلی به عنوان یک روش درمانی برای زگیل تناسلی در زنان و مردان استفاده می شود. در این روش، از یک دستگاه لیزر با توان پایین برای تخریب بافت زائده ها استفاده می شود. لیزر به صورت مستقیم بر روی ناحیه زگیل تناسلی اعمال شده و باعث تخریب بافت آن از ریشه می شود. این روش بسیار دقیق و کم خطر است و معمولاً با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود. علاوه بر این، این روش به دلیل عدم نیاز به بخشیدن جراحی و خارج کردن بافت زگیل، بازگشت به فعالیت های روزمره بسیار سریع است.

هزینه لیزر زگیل تناسلی https://jarahlaser.com/%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1-%d8%b2%da%af%db%8c%d9%84-%d8%aa%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%84%db%8c/

واکسن HPV یا گارداسیل چیست؟

واکسن HPV به محافظت در برابر یک ویروس بسیار رایج به نام ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می کند. بیش از 100 نوع از ویروس اچ پی وی وجود دارد. بیشتر انواع آن هیچ علامتی ایجاد نمی کنند و خود به خود از بین می روند. اما برخی از انواع آن می توانند باعث مشکلات سلامتی مانند سرطان و زگیل تناسلی شوند. واکسن اچ پی وی HPV در برابر انواع ویروس که باعث اغلب این مشکلات سلامتی هستند، محافظت می کند.

واکسن اچ پی وی مورد استفاده در برنامه ایمن سازی معمول اغلب کشورها در سراسر دنیا بوده که در ایران لازم است آن را خود فرد تهیه کند. واکسن HPV 9 است که به عنوان Gardasil® 9 نیز شناخته می شود. این واکسن در برابر 9 نوع مختلف HPV محافظت می کند. از 7 نوع سرطان دهانه رحم، مقعد، دهان و گلو، آلت تناسلی، واژن و فرج و 2 نوع که می توانند باعث زگیل تناسلی شوند محافظت می کند.

ویروس اچ پی وی hpv چیست؟

ویروس اچ پی وی (HPV) یک ویروس عفونی است که به طور عمده از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود. این ویروس ممکن است در برخی از موارد باعث عفونت‌های جنسی، سرطان رحم، سرطان آلت تناسلی، سرطان مقعد، سرطان دهانه رحم، سرطان پستان و سایر بیماری‌های جنسی شود. در حال حاضر، واکسن‌هایی برای جلوگیری از عفونت HPV در دسترس هستند.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی ، واژن و مقعدی یکی از شایع ترین بیماری های عفونی پوستی است که امروزه در میان افراد زیادی دیده می شود. عامل اصلی ایجاد بیماری نوعی ویروس DNA دار به نام HPV یا پاپیلومای انسانی است. درمان زگیل تناسلی با لیزر، کرایو، روشهای دارویی یا دیگر روش های به طور کل با هدف از بین بردن زائده ها صورت می گیرد.

درمان زگیل تناسلی اهمیت بسیاری دارد که افراد باید سریعا برای آن اقدام کنند. همچنین در ادامه بهترین روشهای درمان برای از بین بردن این زائده ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

این بیماری در اثر تماس مستقیم پوست با پوست و از راه برقراری رابطه ی جنسی میان افراد منتقل می شود. به همین دلیل زگیل واژن و تناسلی و زگیل مقعد در دسته ی بیماری های مقاربتی- آمیزشی (STD) قرار می گیرند.

چه کسانی باید واکسن HPV 9 را دریافت کنند؟

همه جوانان و نوجوانان به واکسن اچ پی وی یا گارداسیل نیاز دارند، بنابراین قبل از قرار گرفتن در معرض ویروس اچ پی وی محافظت می شوند. در برخی از کشورها، واکسن HPV 9 به صورت رایگان برای همه دانش آموزان کلاس ششم ارائه می شود.

https://hamyartrip.ir/what-is-the-gardasil-vaccine/

مزیت جراحی لیزر سرپایی کیست مویی در تهران

لیزر درمانی یکی از جدیدترین روش هایی است که دانش پزشکی به بشر ارائه کرده است. روشی بی خطر و بدون عارضه که می تواند سینوس پیلونیدال را برای همیشه درمان کرده و در کمترین زمان ممکن و با کمترین عارضه ریشه کن کند.

در زیر مزایای لیزر کیست مویی را به شما خواهیم گفت تا بهتر با این روش درمانی آشنا شوید.

  • لیزر درمانی نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و بیمار فقط تحت بی حسی موضعی است.
  • با این روش درمانی نیازی به ایجاد برش های عمیق نیست.
  • این روش با کمترین خونریزی و درد همراه است.
  • از آنجایی که در این روش زخم باز و عفونی وجود ندارد، نیازی به تعویض مکرر پانسمان نیست.
  • نیازی به بستری شدن بیمار ندارد و پس از آن بیمار بلافاصله مرخص می شود و نمی تواند زندگی روزمره خود را شروع کند.احتمال بازگشت کیست مویی در این روش بسیار کم است.

کیست پیلونیدال یا سینوس پیلونیدال (به انگلیسی: pilonidal cysts) یک کیسه کوچک پوستی حاوی مو در قسمت پایین کمر است. این بیماری در جنگ جهانی دوم به نام بیماری رانندگان جیپ() معروف بود. این کیست به صورت یک منفذ پوستی کوچک نمایان شده و گاهی چیزی بیش از یک فرورفتگی حاوی چند موی پیچیده نیست. بیماری پیلونیدال به شکل یک آبسه حاد یا سینوس تخلیه شونده در ناحیه ساکرو کوسیکس بروز می‌کند.

مراقبت های بعد از لیزر کیست مویی بدون جراحی

تا عمل سینوس پیلونیدال نتیجه بهتر و موفقیت آمیزی داشته باشد و عوارض ناشی از عمل را به حداقل برساند.

نکات و توصیه های زیر برای مراقبت های بعد از عمل کیست مویی باید رعایت شود:

  • در طول روز به اندازه کافی استراحت کنید.
  • پیاده روی روزانه داشته باشید و مقدار آن را هر روز افزایش دهید.
  • از نشستن طولانی مدت بخصوص روی سطوح سخت خودداری کنید.
  • از ورزش های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • حتما روزانه استحمام کنید و بعد از شستشو زخم را کاملا خشک و تمیز کنید.
  • از یک رژیم غذایی مغذی سرشار از منابع غنی از فیبر مانند میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید.
  • روزانه ۸ تا ۹ لیوان آب بنوشید.
  • زخم خود را هر روز با آب گرم و شامپو بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.
  • پانسمان را مرتباً عوض کنید.

پرسش و پاسخ های لیزر کیست مویی

بهترین درمان کیست مویی بدون جراحی چیست؟

لیزر سینوس مویی امروزه جدیدترین و بهترین روش بوده که بدون عوارض و هرگونه درد یا بخیه است.

درمان کیست مویی با لیزر در کلینیک انجام می شود یا بیمارستان؟

مزیت بزرگ این روش این است که به صورت سرپایی در کلینیک انجام شده و نیاز به بستری ندارد.

آیا بعد از لیزر بستری می شویم؟

خیر. بلافاصله بعد از بهبود یافتن نسبی شرایط بیمار همان روز مرخص شده و به زندگی روزمره خود باز میگردد.

درمان کیست مویی با لیزر تحت بیهوشی انجام می شود یا بی حسی؟

طی این روش محل مورد نظر به طور کامل بی حس خواهد شد. (بی حسی موضعی)

منابع خبر:

روزنامه جهان صنعت

jarahlaser.com

cliniczarei.com

https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA_%D9%BE%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%84