شقاق چیست و راه های درمان شقاق

به پاره و زخمی شدن کناره های مقعد شقاق یا همان فیشر گفته می شود.

شقاق چیست و راه های درمان شقاق

به پاره و زخمی شدن کناره های مقعد شقاق یا همان فیشر گفته می شود.

طول درمان لیزر بواسیر چقدر است؟

پاسخ این سوال بستگی به نحوه روش درمان دارد. ولی به طور کلی اگر تصمیم داشته باشید برای درمان هموروئید خارجی و داخلی خود برای درمان با لیزر اقدام کنید، طول درمان کمتر از یک ساعت بوده و در عمل جراحی ممکن است تا دو ساعت نیز طول بکشد. ولی این نکته را هم باید در نظر بگیرید که پس از عمل با لیزر نیازی به بستری در بیمارستان نیست. در صورتی که پس از جراحی هست.

مراکز درمان هموروئید با لیزر بدون عمل جراحی

هزینه عمل بواسیر با لیزر

هزینه درمان بواسیر با لیزر یکی از مسائلی است که بیماران پیش از درمان در ارتباط با آن خیلی از ما سوال می پرسند. لازم به ذکر است که هزینه عمل بواسیر با لیزر و جراحی نسبت به عوامل مختلفی از جمله اندازه توده، محل قرار گرفتن آن، نوع دستگاه لیزر و… بستگی دارد که پس از معاینه توسط دکتر هموروئید تمام این هزینه ها به طور دقیق به مراجعه کننده گفته می شود. ولی در کل نگرانی بابت هزینه های این درمان وجود ندارد.

امیگو | درمان بواسیر با لیزر

درمان گشادی مقعد + علت و “عکس گشاد شدن مقعد”

گشادی مقعد چیست و چرا افراد به آن دچار می شوند؟ اکثرا دلیلی که افراد در این موارد به متخصص گوارش یا جراح عمومی مراجعه می کنند، بی اختیاری در دفع یا خروج گاز معده است که خواهان دلیل آن هستند. گشاد شدن مقعد می تواند دلیل اصلی این عارضه باشد.

متاسفانه این اتفاق در حال تبدیل شدن به یکی از بیماری های نشیمنگاهی است که عموما به دنبال رابطه مقعدی متعدد به وجود می آید. از طرفی دیگر می تواند به دنبال دسته ای از بیماری ها ایجاد شود که مستقیما عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی مقعد را درگیر می کنند.

گشادی مقعد چیست؟

گشادی مقعد یا اتساع دریچه رکتوم که در انگلیسی با اصطلاح A/nal Dilation (دیلاته شدن) نامیده می شود، به باز شدن قسمت انتهایی کانال رکتوم که همان دریچه مقعد می باشد بیشتر از حد معمولی تا 2 سانتی متر گفته می شود.

این عارضه برای افراد مبتلا به قدری نگران کننده است که اکثرا به دلیل نداشتن اختیار اسفنکترهای داخلی و خارجی مقعد خود، از حضور در بین افراد اجتماع خودداری می کنند.

علت گشادی مقعد

دلایل مختلفی برای پیش آمدن این عارضه وجود دارد که در ادامه به طور کامل آنها را مورد بررسی قرار دادیم:

بواسیر یا هموروئید

بیماری بواسیر یا هموروئید بالشتک های برجسته ای هستند که در داخل رکتوم یا خارج از آن در لبه سوراخ مقعد و بیرون از آن ایجاد می شوند. اگر بیمار دچار بواسیر داخلی شده و متوجه آن نشود می تواند این توده به مرور زمان به قدری رشد کرده و بزرگ شود که دائما دریچه مقعد فرد کمی بیشتر از حد معمول باز بماند و خود بیمار متوجه آن نباشد. در این هنگام معمولا فرد بعد از اجابت مزاج هم حس می کند که دفع کاملا اتفاق نیفتاده است.

شقاق یا فیشر

شقاق که نوعی زخم مقعدی می باشد معمولا به دلیل یبوست مدفوع سفت ایجاد می شود. این زخم با سوزش و خارش همراه است که باعث می شود دریچه رکتوم از حالت عادی خود خارج شده و کمی بیشتر از حد معمول باز شود.

رابطه مقعدی

رابطه مقعدی از پشت نوعی ایجاد اختلال در کارکرد عادی اسفنکترهای داخلی و خارجی است که باعث می شود ماهیچه های ارادی هم حالت خود را از دست بدهند و دائما به صورت غیر ارادی گشاد شده و باز بمانند. گشادی مقعد به دلیل داشتن این نوع رابطه رایج ترین علت است. 

در این حالت می توان گفت که دریچه مقعد به شکل قیف مانند به داخل فرو رفته و به همان شکل می ماند. زمانی که رابطه از پشت به صورت مکرر صورت بگیرد فرد بیمار دیگر کنترلی بر دفع گاز یا مدفوع خود ندارد. در این حالت می گوییم فرد دچار بی اختیاری در دفع شده است.

درمان گشادی مقعد چیست

متخصص فیستول در تهران

به طور طبیعی افرادی که درگیر این عارضه می شوند، به دنبال بهترین جراح فیستول ماهر و با تجربه می گردند. ماهانه بسیاری از مراجعین عزیز ما حتی از شهرستان و شهرهای دیگر برای درمان سریع به ما مراجعه می کنند. کلینیک زارعی می تواند یکی از گزینه های انتخابی شما برای مراجعه به متخصص فیستول در تهران باشد که بهترین راه های درمانی را به بیماران ارائه می دهد.

آیا انتخاب کادر درمانی و کلینیک خوب نقشی در درمان فیستول دارد؟

در جواب به این سوال باید به شما عزیزان بگوییم که بله، قطعا تاثیر به سزایی دارد. در عمل لیزر فیستول مقعدی دکتر متخصص فیستول نقش به سزایی دارد. چرا که مهارت و تجربه های فردی پزشک از مهم ترین عواملی هستند که در طی روند بهبودی پس از عمل هم تاثیر می گذارند. کادر درمان مجرب کلینیک زارعی با بیش از 1000 عمل موفق در خدمت شما عزیزان می باشند.

چرا کلینیک دکتر علیرضا زارعی را پیشنهاد می کنیم؟

مرکز درمان بیماری های نشیمنگاهی دکتر علیرضا زارعی به صور تخصصی در زمینه درمان بیماری هایی همچون کیست مویی، بواسیر، شقاق، فیستول و زگیل تناسلی با لیزر فعالیت می کند.

دکتر علیرضا زارعی دارای بالغ بر 20 سال سابقه در درمان اینگونه بیماری ها می باشد. در نتیجه توانسته برای روش درمان بهترین تصمیم را گرفته و با بیش از صدها جراحی موفق به بیماران کمک کند.

جراح فیستول در تهران