شقاق چیست و راه های درمان شقاق

به پاره و زخمی شدن کناره های مقعد شقاق یا همان فیشر گفته می شود.

شقاق چیست و راه های درمان شقاق

به پاره و زخمی شدن کناره های مقعد شقاق یا همان فیشر گفته می شود.

انواع شقاق

به زخم ناحیه مقعد شقاق گفته می شود. شقاق حاد هنگامی اتفاق می افتد که عضله های مقعدی گرفتار اسپاسم گشته و ​نشانه هایی چون: مدفوع محکم و حجیم- اسهال های دراز مدت منجر به زخم شقاق می ​گردند که با سوزش و خارش و درد شدید موقع دفع مدفوع با رگه های خونی بر روی مدفوع ( خون در مدفوع ) و دستمال توالت همراه است.

  ادامه مطلب ...

علائم شقاق

به پاره و زخمی شدن کناره های مقعد درمان شقاق گفته می شود. این زخم به صورت خطی در طول مقعد ظاهر می گردد و به این خاطر که این قسمت مقعد دریافت کننده های حسی بسیاری را داراست یک حالت فوق العاده دردآوری را موجب می گردد. که نشانه هایی نظیر یبوست - زایمان دفع مدفوع بزرگ و محکم و یا اسهال دراز مدت و نظایر آنها منجر به پدید آمدن شقاق یا فیشر می گردد. به همین خاطر قسمتی از نشانه های آشگار شدن شقاق یا فیشر را در زیر به صورت خلاصه می آوریم تا موقع ظاهر شدن این نشانه ها در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه فرمائید.

  ادامه مطلب ...

علل یبوست

در برخی مواقع نمی توان به آسانی دلیل معینی به منظور یبوست یافت. دلایل گوناگونی وجود دارند که می توانند منجر به ظاهر شدن یبوست گردند.

یبوست به خاطر ناکافی بودن مصرف مایعات
شاید در مورد مهم بودن نوشیدن مایعات به اندازه کافی زیاد شنیده اید. نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب یا سایر مایعات به صورت روزانه، برای سالم نگه داشتن سیستم دستگاه گوارش و جلوگیری از یبوست ضروری می باشد. اگر مایعات لازم به بدن تان نرسد، وضعیت سلامتی شما به خطر می افتد. حتما ضروری نیست که از آب به عنوان مایعات استفاده کنید بلکه همه مایعات می توانند در این جهت کمک کننده می باشند.  درمان شقاق آیا از آن گروه اشخاص می باشید که نوشیدن قهوه را می پسندند؟ درنگ نکنید بنوشید. همچنین نوشیدنی های کافئین دار نظیر قهوه و چای، در تحریک کردن روده خیلی اثرگذار می باشند که قادر است برخی از نشانه های یبوست را کاهش بدهد. اما نبایست در استفاده از آن ها زیاده روی کنید به این خاطر که ممکن است عارضه های دیگری را در پی داشته باشند.

  ادامه مطلب ...

علل یبوست مزمن

معمولا یبوست منجر به درد در ناحیه های پایینی شکم می شود، به خاطر داشته باشید تا محل دقیق درد و زمان درد را به پزشک بازگو کنید، اینکه علتهای یبوست مزمن کدام هست و کدام چیزها منجر به آغاز درد می شوند، کدام کارها درد را بیشتر می کنند و کدام کارها باعث آرام شدن درد می شوند. همینطور بایست همه نشانه های یبوست را به دکتر بگویید، نشانه هایی نظیر نفخ یا آروغ زدن.

  ادامه مطلب ...

علل و علائم شقاق

به پاره و خراشیده شدن و ترک و زخم ناحیه مقعد شقاق یا فیشر گفته می شود. این پاره شدن علت اصلی اسپاسم (انقباض) اسفنگتر درونی مقعد می باشد و اسپاسم خود علت درد و بیشتر شدن عمق پاره شدن بر اثر پایین آمدن خونرسانی به مقعد می شود و زخمی شدیدی را باعث می گردد. رایج شدن این بیماری از نوزادی تا پیری مشاهده می گردد.

  ادامه مطلب ...