شقاق چیست و راه های درمان شقاق

به پاره و زخمی شدن کناره های مقعد شقاق یا همان فیشر گفته می شود.

شقاق چیست و راه های درمان شقاق

به پاره و زخمی شدن کناره های مقعد شقاق یا همان فیشر گفته می شود.

هزینه درمان فیستول با لیزر (تخفیف ویژه 2023)+ مقایسه با عمل

بیماری فیستول مقعدی یا ناسور در نتیجه ی برقراری یک ارتباط (تونل) یا اتصال غیر طبیعی مابین بخشی از روده و پوست اطراف مقعد شکل میگیرد. این بیماری عفونی به شدت دردناک بوده و باعث خارش، سوزش و ترشحات عفونی می شود، بنابراین باید بدون فوت وقت درمان شود!


هزینه عمل فیستول با لیزر
فیستول مقعدی بیماری پیچیده ای است، هر چقدر درمان این بیماری را به تاخیر بیندازید، عفونت گسترش پیدا کرده و تعداد مسیر های فیستول هم بیشتر می‌شود که در این صورت نه تنها عوارض مختلف این بیماری را تجربه خواهید کرد بلکه، مجبور به پرداخت هزینه ی بیشتری بابت درمان هستید.

برای از بین بردن مسیر فیستول، بهترین روش سریع و قطعی لیزر است. در این روش نور لیزر جایگزین چاقوی جراحی شده و آسیب ها و عوارض بعدی جراحی سنتی را به طور کامل حذف کرده است. در ضمن این درمان سرپایی است و بدون درد یا خونریزی انجام می‌شود.

جراحی فیستول با لیزر
هزینه لیزر فیستول بر اساس میزان پیشرفت بیماری و تعداد مسیر های فیستول و آسیب وارده تعیین میشود. به همین جهت امکان تعیین یک مبلغ مشخص برای همه بیماران وجود ندارد. برای تعیین هزینه، باید پزشک شما را معاینه کند.

تعیین هزینه لیزر فیستول
برای تعیین حدود هزینه، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا بعد از بررسی وضعیت شما، هزینه را اعلام کنند.

02186084961
آیا بیمه هزینه لیزر فیستول را تقبل می کند؟
پاسخ این سوال بستگی به بیمه طرف قرارداد شما دارد. بیمه تامین اجتماعی و سایر بیمه‌ها معمولاً هزینه‌ی مربوط به جراحی‌های سرپایی که بیمار بستری نمی‌شود، را پرداخت نمی‌کنند، بنابراین هزینه عمل فیستول با لیزر را نیز تقبل نمی‌کنند.

با این حال برخی از بیمه‌های تکمیلی این هزینه را بر عهده می‌گیرند. در این مورد بهتر است با شرکت بیمه ی خود در ارتباط باشید.

هزینه جراحی فیستول در بیمارستان خصوصی
جراحی سنتی فیستول (ایجاد برش در مسیر فیستول و تخلیه عفونت) هزینه‌های سرسام آوری دارد. برای انجام این جراحی باید بیمار داروی بیهوشی دریافت کند که این مسئله نه تنها برای سلامتی مضر است، بلکه به شدت بر افزایش هزینه‌ها اثر گذار خواهد بود.

از طرفی برای عمل فیستول در بیمارستان خصوصی باید حداقل یکی دو روزی را بستری شوید، که این خود هزینه‌های گزافی به دنبال دارد.

تعیین میزان دقیق هزینه عمل جراحی فیستول امکان پذیر نیست. فاکتور‌های نظیر دستمزد دریافتی پزشک، هزینه دریافتی بیمارستان و اتاق عمل و تعداد شب‌هایی که در بیمارستان بستری می‌شوید و ….بر میزان این هزینه اثرگذار و می‌توانند آن را افزایش دهند.

مزیت‌های لیزر فیستول در مرکز درمان تهران

– دریافت هزینه ای مناسب تر در مقایسه با دیگر کلینیک ها
-تجهیزات پیشرفته
-پزشک متخصص و حرفه ای
-نوبت دهی فوری
-درمان در یک جلسه سرپایی

برای اطلاعات بیشتر ، در مورد دکتر فیستول و متخصصص مناسب بر روی دگمه زیر کلیک کنید.

بهترین جراح فیستول
مقایسه هزینه لیزر و جراحی سنتی فیستول
لیزر درمانی از تمامی جهت از جمله هزینه، نسبت به جراحی سنتی برتری دارد. هزینه جراحی سنتی گاهاً تا چندین برابر از هزینه درمان فیستول با لیزر بیشتر می‌شود، علت این موضوع موارد زیر است:

برای جراحی سنتی نیاز به بستری در بیمارستان است در حالی که لیزر سرپایی و در کمتر از نیم ساعت انجام می‌شود.
برای جراحی سنتی باید از داروی گران قیمت و مضر بیهوشی استفاده شود، ولی لیزر با استفاده از بی حسی موضعی قابل انجام است.
لیز دوره نقاهت نداشته و از فردای روز عمل می‌توانید به کار‌های روزمره خود برسید. در حالی که جراحی سنتی به چندین هفته استراحت در منزل و مرخصی نیاز دارد.
لیزر روش قطعی تنها در یک جلسه انجام می‌شود. در حالی که جراحی سنتی معمولاً همراه با دیگر روش‌ها بوده و در صورت موفقیت آمیز نبودن بیمار ناچار به تکرار درمان است.
از طرفی در انجام جراحی سنتی پروسه درمان از آزمایشات مختلف تا بستری و انجام جراحی طولانی بوده و این اتلاف وقت موجب پیشرفت بیشتر بیماری خواهد شد. خود این موضوع می تواند هزینه‌های شما را افزایش دهد.

https://rentry.co/bdrq3

عوارض شقاق چیست؟

عوامل خاصی خطر شقاق مقعدی را افزایش میدهند، از جمله:

  • یبوست همراه با زور زدن برای دفع مدفوع سفت
  • خوردن یک رژیم غذایی کم فیبر
  • اسهال شدید
  • جراحی کاهش وزن اخیر، زیرا منجر به اسهال مکرر می شود
  • زایمان واژینال
  • ترومای جزئی، به خصوص ترومای ناشی از دوچرخه سواری در سطح بالا
  • هر گونه بیماری التهابی در ناحیه مقعد

بازیگرآنلاین نقل میکند شقاق همچنین ممکن است ناشی از بیماری التهابی روده، جراحی یا سایر درمان‌های پزشکی باشد که بر حرکات روده یا مقعد تأثیر می‌گذارد.

روش تشخیص کولیت اولسراتیو

برای تشخیص کولیت اولسراتیو در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، پزشک باید سایر بیماری ها را رد کند. پس از معاینه فیزیکی، آنها ممکن است موارد زیر را تجویز کنند:

  • آزمایش خون: خون شما می تواند علائم عفونت یا کم خونی را نشان دهد. کم خونی سطح پایین آهن در خون شما است. ممکن است به این معنی باشد که شما در کولون یا رکتوم خود خونریزی دارید.
  • نمونه های مدفوع: علائم عفونت، انگل ها (ارگانیسم های کوچکی که می توانند در بدن فرد زندگی کنند) و التهاب می توانند در مدفوع شما ظاهر شوند.
  • آزمایشات تصویربرداری: ممکن است پزشک شما به تصویری از روده بزرگ و راست روده نیاز داشته باشد. ممکن است آزمایشاتی از جمله اسکن تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) یا اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT) انجام دهید.
  • تست های آندوسکوپی: آندوسکوپ یک لوله نازک و انعطاف پذیر با یک دوربین کوچک است. پزشکان متخصص می توانند آندوسکوپ را از طریق مقعد وارد کنند تا سلامت رکتوم و کولون شما را بررسی کنند. تست های رایج آندوسکوپی شامل کولونوسکوپی و سیگموئیدوسکوپی است.

عکس بیماری کولیت اولسراتیو

روش درمان شقاق

شقاق حاد مقعدی معمولاً طی 6 هفته با روش های مراقبتی در خانه درمان پیدا می کند. برخی از آنها با درمان یبوست ناپدید می شوند. شقاق مقعدی که 6 هفته یا بیشتر طول بکشد، شقاق مزمن نامیده می شود. زمانی که روش های در درمان خانگی شکست می خورند، به یک رویکرد تهاجمی تر و جراحی نیاز دارند.

افرادی که شقاق مقعدی آنها به خوبی بهبود نمی‌یابد ممکن است دچار عدم تعادل در فشار مقعدی باشند که مانع از گردش طبیعی خون در رگ‌های خونی اطراف مقعد می‌شود. کاهش جریان خون از بهبودی جلوگیری می کند. دارو، تزریق بوتاکس و حتی برخی درمان‌های موضعی که جریان خون را بهبود می‌بخشند، ممکن است به بهبود شقاق مقعدی کمک کنند.

درمان زگیل تناسلی و ویروس اچ پی وی

متأسفانه، مانند بسیاری از ویروس ها، هیچ درمانی وجود ندارد که بتواند خود ویروس HPV را به طور قطعی از بین ببرد. اما در بیشتر موارد، HPV خود به خود از بین رفته و معمولاً هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند.

در مقابل زگیل های تناسلی قابل درمان هستند. اما ممکن است در مراحل بعدی دوباره ظاهر شوند. انتخاب روش درمان زگیل تناسلی به اندازه و محل آن بستگی دارد.

درمان ها شامل داروهای تجویزی زیر است:

  • ایمی کیمود، یک کرم برای مقابله با سیستم ایمنی که روی ناحیه آسیب دیده اعمال می شود
  • محلول آنتی میتوتیک پودوفیلین ۲۰ درصد روی ناحیه آسیب دیده اعمال می شود و بعداً شسته می شود
  • محلول پودوفیلوکس ۰.۵ درصد روی ناحیه آسیب دیده اعمال می شود
  • ۵% کرم ۵-فلورواوراسیل ۷
  • تری کلرواستیک اسید (TCA)

ممکن است پس از استفاده از این داروهای موضعی، به خصوص کرم ۵-فلورواوراسیل، کمی درد یا سوزش پوست را تجربه کنید. اگر به هر یک از این درمان ها واکنش ناراحت کننده ای دارید، حتما با پزشک مشورت کنید.

زگیل های کوچک را می توان با جراحی درمان کرد:

  • لیزر
  • کرایوسرجری (یخ زدن)
  • کوتر الکتریکی (سوختن)
  • برداشتن با روش جراحی

داروی ضد ویروس آلفا اینترفرون نیز می تواند به صورت سیستمیک یا موضعی (تزریق مستقیم به زگیل) استفاده شود. با این حال، این دارو بسیار گران است و مطالعات تحقیقاتی در مورد بررسی اثربخشی نتایج متفاوتی به همراه داشته است.

ممکن است برای از بین رفتن دائمی زگیل ها به بیش از یک نوع روش درمان نیاز داشته باشید.

جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی

در حال حاضر واکسن HPV (Gardasil-9) در سراسر دنیا موجود است که برای مردان و زنان 9 تا 45 ساله برای کمک به جلوگیری از عفونت تایید شده است. زمانی که واکسن قبل از قرار گرفتن در معرض HPV تزریق شود، بیشترین تاثیر را دارد. بنابراین، در درجه اول برای افراد 26 سال و کمتر توصیه می شود.

افرادی که از نظر جنسی فعال هستند نیز می توانند با استفاده از کاندوم و محدود کردن تعداد شرکای جنسی خود، شانس ابتلا به عفونت را کاهش دهند.

همانطور که قبلا ذکر شد، در حال حاضر هیچ درمانی برای خود ویروس اچ پی وی وجود ندارد، اما این ویروس اغلب خود به خود برطرف می شود.

رعایت بهداشت خوب بسیار مهم است. اندام تناسلی خود را تمیز و خشک نگه دارید و از صابون های معطر و روغن های حمام استفاده نکنید، زیرا ممکن است زگیل ها را تحریک کنند. اگر شریک زندگی شما از دئودورانت های واژن استفاده می کند، باید بداند که این دئودورانت ها نیز می توانند تحریک کننده باشند.

درمان زگیل تناسلی زنان - کارمادیو

علت هموروئید در نوزادان چیست؟

یبوست شایع ترین علت بواسیر در کودکان و نوزادان است. اگر کودک شما برای اجابت مزاج زور میزند، ممکن است فشار زیادی بر رگ های نزدیک رکتوم خود وارد کند. کودکان نوپا که برای مدت طولانی در توالت می نشینند و سعی می کنند اجابت مزاج داشته باشند نیز ممکن است دچار هموروئید شوند.

نوزادان ممکن است پس از انتقال از شیر مادر به غذاهای جامد دچار یبوست شوند. یبوست همچنین می تواند نتیجه کم آبی بدن (نداشتن مایعات کافی) باشد. یبوست در کودکان نوپا ممکن است به دلیل مصرف ناکافی فیبر و مایعات یا اضطراب در مورد اجابت مزاج و تمرین گلدان باشد.

یکی دیگر از علل هموروئید در نوزادان نارسایی مزمن کبدی است. هنگامی که کبد به درستی کار نمی کند، وریدهای حامل خون به کبد ممکن است خون را به وریدهای دیگر هدایت کنند. جریان خون اضافی فشار را در وریدهای نزدیک راست روده افزایش داده و منجر به هموروئید می شود.

علائم و نشانه های هموروئید در کودکان

موارد زیر شایع ترین علائم هموروئید در کودکان و نوزادان است. اگر چه هر کودکی ممکن است تجربه ی متفاوتی از این نشانه ها را داشته باشد، علائم به طور کلی شامل موارد زیر هستند:

  • خون قرمز روشن روی مدفوع، دستمال توالت یا در کاسه توالت
  • سوزش و درد در اطراف مقعد
  • تورم یا توده سفت در اطراف رکتوم
  • خارش.

علائم هموروئید ممکن است شبیه سایر شرایط یا مشکلات پزشکی باشد. همیشه برای تشخیص دقیق حتما با پزشک کودک خود این مشکل را در میان بگذارید.

بواسیر در نوزادان چگونه تشخیص داده می شود؟

والدین معمولاً ابتدا علائم بواسیر را در نوزادان مشاهده می کنند. سپس متخصص اطفال و گوارش معمولاً می تواند هموروئید خارجی را با معاینه فیزیکی تشخیص دهد.

در صورت مشکوک شدن به هموروئید داخلی، پزشک ممکن است نیاز به انجام معاینه دیجیتال رکتوم (DRE) داشته باشد. پزشک ممکن است یک انگشت دستکش و روغن کاری شده را کمی وارد مقعد او می کند تا هموروئید یا سایر ناهنجاری ها را بررسی کند.

My.clevelandclinic.org گزارش می دهد:
Your child might need a colonoscopy if they have rectal bleeding with no clear cause, such as hemorrhoids. During a colonoscopy, your child receives general anesthesia.
اگر کودک خونریزی مقعدی بدون علت مشخصی مانند هموروئید را تجربه کند، ممکن است نیاز به کولونوسکوپی داشته باشد. در طول کولونوسکوپی، کودک شما داروی بیهوشی دریافت خواهد کرد. ارائه دهنده آنها یک آندوسکوپ (لوله نازک و منعطف با یک دوربین فیلمبرداری در یک طرف) را در رکتوم آنها قرار می دهد. آنها رکتوم، روده بزرگ و روده کوچک خود را بررسی می کنند.
عکس بواسیر خفیف در کودکان زیر دو سال

از آنجایی که هموروئید در نوزادان غیرمعمول است، پزشک کودک سعی می کند تعیین کند که آیا مسائل دیگری می تواند باعث علائم آنها شود یا خیر. بیماری های زیر اغلب با هموروئید در نوزادان اشتباه گرفته می شوند:

  • شقاق مقعد: ترک یا پارگی در پوست مقعد می‌تواند منجر به خون یا درد در حین حرکات روده شود. شقاق زمانی ایجاد شده که نوزادان شروع به دفع مدفوع بزرگتر و سفت تر می کنند که باعث کش آمدن مقعد خواهد شد.
  • زگیل مقعد: زگیل تناسلی معمولاً نتیجه ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است. نوزادان می توانند از طریق تماس با فردی که به این ویروس مبتلا است، به زگیل مبتلا شوند.
  • پولیپ رکتوم: رشد غیرطبیعی سلول ها در رکتوم معمولاً بی ضرر هستند. پولیپ ها می توانند صاف یا برجسته باشند. بسیار نادر است که پولیپ رکتوم در کودکان سرطانی باشد.
  • تگ های پوستی (آکروکوردون): تگ های پوستی رشدهای کوچک و غیرسرطانی پوست هستند. آنها شبیه فلپ ها یا برآمدگی های کوچک می باشند.
  • https://hpvdarman.com/articles/%d8%a8%d9%88%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%b1-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86/